Heraklis ir Omfalė

Make a reservation for a visit
Order a digital image of high quality
Museum M. K. Čiurlionis National Museum of Art
Fund main
Exhibit type paveikslas 
Field menas, profesionalioji vaizduojamoji dailė
Primary account number ČDM G 47299
Inventory number ČDM MŽ 1668
Measurements aukštis – 110 cm
plotis – 86,5 cm
Materials drobė 
Manufacturing technique aliejinė tapyba 
Author(s)
Date XVII a. II p.

Description

Exhibit description

Lodovikas Džiminjanis (Lodovico Gimigniani) – XVII amžiaus II pusės dailininkas, Romos mokyklos atstovas. Dar studijų metais jam teko garbė dirbti su garsiuoju Berniniu. Vėliau jis dirbo savo krikštatėvio popiežiaus Klemenso IX dvarui, dekoravo rūmus, koplyčias ir bažnyčias, kūrė projektus indams, antkapiniams paminklams.
„Heraklis ir Omfalė“ nutapytas pagal mitologinį siužetą, pasakojantį, kaip didvyris Heraklis buvo patekęs į Lidijos karalienės Omfalės nelaisvę. Šioji savo karalystėje buvo įvedusi keistą tvarką – pati rengdavosi vyriškais drabužiais, o savo tarnams ir kariams liepdavo nešioti moteriškus rūbus. Legenda pasakoja, kaip po ligos valią praradęs Heraklis, ant savo galingo kūno užsivilkęs moterišką rūbą, sėdėjo karalienės rūmų šeimyninėje ir, Omfalei paliepus, verpė ir audė drobę. Tik po metų tokios vergijos Heraklis nusviedė į šalį kuodelį, moterišką apdarą, išsitraukė paslėptą kalaviją ir kuoką ir, vėl pasijutęs Dzeuso sūnumi, sugrįžo į tėvynę, kur garsėjo žygdarbiais.
Paveikslas žavi aukštu tapybos lygiu, puikiu anatominiu piešiniu ir jau kiek linkstančia į klasicizmą  vėlyvojo baroko stilistika.

Other titles

Main title

Title Language Type Date  
Heraklis ir Omfalė more information...

Information about historical, cultural and art object

Plot

Darbas „Heraklis ir Omfalė“ nutapytas pagal mitologinį siužetą. Įveikęs visas dvylika Euristėjo užduočių ir išsivadavęs iš jo jungo, Heraklis netrukus buvo begėdiškai apgautas Echalijos karaliaus Eurito – nors ir nugalėjo jį šaudymo varžybose, vis dėlto negavo į žmonas jo gražuolės dukters Ijolės. Įžeistas ir nusiminęs, didvyris susirgo ir kaip plėšikų korsarų belaisvis buvo parduotas Lidijos karalienei Omfalei. Šioji savo karalystėje buvo įvedusi keistą tvarką – pati rengdavosi vyriškais drabužiais, o savo tarnams ir kariams liepdavo taisytis moteriškai. Taip pat ir Heraklis, po savo ligos tapęs nuolankus ir bevalis, sėdėjo karalienės rūmų šeimyninėj ant savo galingo kūno užsivilkęs moterišką rūbą ir Omfalės liepimu audė drobę. Tik po metų tokios vergijos Heraklis nusviedė į šalį kuodelį ir moterišką apdarą, išsitraukė paslėptą kalaviją ir kuoką ir, vėl pasijutęs Dzeuso sūnumi, pusdieviu, sugrįžo daryti žygdarbių į savo tėvynę.

Information on inventory

Data author Palmyra Sakalauskienė
Information literature, sources
Mykolo Žilinsko dailės kolekcija: iliustruotas inventorinis katalogas, Kaunas: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, 2006, psl. 122, il.

Author's rights of the exhibit