Nikolajus Kamovas
Place of birth | Irkutskas, Rusija |
Date of death | 1973-11-24 |
First name | Nikolajus |
Surname | Kamovas |
First name in original language | Николай |
Surname in original language | Камов |
Professions | aviatorius, konstruktorius |
Date of birth | 1902-09-14 |
Detailed biography
Sovietų sraigtasparnių konstruktorius. Gimė Gimė 1902 m. rugsėjo 14 d. Irkutske, mirė 1973 m. lapkričio 24 d. Maskvoje.
1918 m., dar neturėdamas 16 m., įstojo į Tomsko technologijos instituto Mechanikos fakultetą. Jo kurso draugas buvo garsus tų laikų rusų lakūnas, pasižymėjęs Pirmojo pasaulinio karo metais Prancūzijos fronte, Charitonas Slavorosovas. Spėjama, kad Slavorosovas pasuko Kamovo siekius į aviaciją. 1923 m., būdamas 20 m. N. Kamovas baigė institutą su inžinieriaus diplomu.
1923 m. atvyko į Maskvą, kur dirbo „Junkers“ kompanijos aviacijos gamykloje šaltkalviu. 1927 m. ėmė dirbti D. Grigorovičiaus jūrų lėktuvų konstravimo biure konstruktoriumi.
Laisvalaikiu, remiami Osoaviachimo, 1929 m. N. Kamovas ir N. Skržinskis sukūrė pirmąjį tarybinį malūnsparnį (autožirą) „Kaskr-1 Krasnyj inžiner“ („Raudonasis inžinierius“). 1931 m. N. Kamovas ėmė dirbti malūnsparnių projektavimo grupėje CAGI institute.
1935 m. vadovaujant N. Kamovui buvo sukurtas kovinis malūnsparnis „A-7“, kurį naudojo Antrajame pasauliniame kare. 1937 m., po vienos „A-7“ avarijos, N. Kamovui teko palikti aviaciją ir pusantrų metų dirbti stabdžių gamykloje. 1939 m. N. Kamovas vėl ima dirbti aviacijos pramonėje – Tupolevo gamykloje.
1940 m. pradžioje N. Kamovo iniciatyva netoli Maskvos, prie geležinkelio stoties Uchtomskaja, buvo įsteigta aviacijos gamykla Nr. 290, kuri pirma SSRS specializavosi malūnsparnių (autožirų) gamyboje. N. Kamovas tapo jos direktoriumi ir vyriausiuoju konstruktoriumi, o M. Milis buvo jo pavaduotojas. Vėliau šioje gamykloje įsikūrė N. Kamovo sraigtasparnių OKB.
1940 m. N. Kamovas tapo vyriausiuoju sraigtasparnių konstravimo biuro konstruktoriumi.
Vadovaujant N. Kamovui buvo sukurti sraigtasparniai „Ka-8“ (1948), „Ka-10“ (1953), „Ka-15“ (1956), „Ka-18“ (1960), „Ka-25“ (1968), „Ka-26“ (1967), konvertiplanas „Ka-22“ (1964), aerorogės „Sever-2“ ir „Ka-30.
Other aliases
Name | Surname | Language |
---|---|---|
N. I. | Kamov | |
Н. И. | Камов | rusų kalba |
Николай Ильич | Камов | rusų kalba |
Sources
Vikipedija, laisvoji enciklopedija, http://lt.wikipedia.org. |