Heraklis ir Omfalė
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Heraklis ir Omfalė | lietuvių kalba |
Hercules and Omphale | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Heraklis ir Omfalė | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
Fondas | pagrindinis |
Eksponato tipas | paveikslas |
Sritys | menas, profesionalioji vaizduojamoji dailė |
Pirminės apskaitos numeris | ČDM G 47299 |
Inventorinis numeris | ČDM MŽ 1668 |
Matmenys | aukštis – 110 cm plotis – 86,5 cm |
Medžiagos | drobė |
Atlikimo, pagaminimo technika | aliejinė tapyba |
Autorius (-iai) | |
Sukūrimo data | XVII a. II p. |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Lodovikas Džiminjanis (Lodovico Gimigniani) – XVII amžiaus II pusės dailininkas, Romos mokyklos atstovas. Dar studijų metais jam teko garbė dirbti su garsiuoju Berniniu. Vėliau jis dirbo savo krikštatėvio popiežiaus Klemenso IX dvarui, dekoravo rūmus, koplyčias ir bažnyčias, kūrė projektus indams, antkapiniams paminklams. |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Heraklis ir Omfalė | daugiau informacijos...
|
Istorijos, kultūros, dailės informacija
Siužetas | Darbas „Heraklis ir Omfalė“ nutapytas pagal mitologinį siužetą. Įveikęs visas dvylika Euristėjo užduočių ir išsivadavęs iš jo jungo, Heraklis netrukus buvo begėdiškai apgautas Echalijos karaliaus Eurito – nors ir nugalėjo jį šaudymo varžybose, vis dėlto negavo į žmonas jo gražuolės dukters Ijolės. Įžeistas ir nusiminęs, didvyris susirgo ir kaip plėšikų korsarų belaisvis buvo parduotas Lidijos karalienei Omfalei. Šioji savo karalystėje buvo įvedusi keistą tvarką – pati rengdavosi vyriškais drabužiais, o savo tarnams ir kariams liepdavo taisytis moteriškai. Taip pat ir Heraklis, po savo ligos tapęs nuolankus ir bevalis, sėdėjo karalienės rūmų šeimyninėj ant savo galingo kūno užsivilkęs moterišką rūbą ir Omfalės liepimu audė drobę. Tik po metų tokios vergijos Heraklis nusviedė į šalį kuodelį ir moterišką apdarą, išsitraukė paslėptą kalaviją ir kuoką ir, vėl pasijutęs Dzeuso sūnumi, pusdieviu, sugrįžo daryti žygdarbių į savo tėvynę. |
Informacija apie aprašą
Duomenis pateikė | Palmyra Sakalauskienė | |
Informacijos literatūra, šaltiniai |
|