Senojo ir Naujojo Testamento alegorija
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
Fondas | pagrindinis |
Eksponato tipas | tapyba |
Sritys | menas |
Pirminės apskaitos numeris | LNDM ED 17555 |
Inventorinis numeris | LNDM T 4070 |
Matmenys | aukštis – 125 cm plotis – 195 cm |
Medžiagos | medis |
Atlikimo, pagaminimo technika | aliejinė tapyba |
Autorius (-iai) | |
Sukūrimo data | XVI a. pab. – XVII a. pr. |
Sukūrimo stilius ir periodas | manierizmas (Europoje) |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Daugiafigūrė kompozicija, iliustruodama svarbiausius Šventojo Rašto pasakojimus, pasakoja žmonijos istoriją nuo pirmosios nuodėmės iki Atpirkimo. Scenos išdėstytos peizažo fone keliais planais. Kompozicijos centre – medis, dalijantis ją į dvi dalis. Kairė pusė skirta Senojo Testamento, dešinė – Naujojo Testamento įvykiams. Po medžiu sėdi jaunuolis. Jis ekspresyviai persisukęs: krūtinė ir maldai sunertos rankos pasuktos į kairę, o kojos ir veidas – į dešinę. Figūros judesiu perteikiamas esminis posūkis nuo Senojo prie Naujojo Testamento. Tą pačią judėjimo kryptį pabrėžia abipus jaunuolio stovinčių žymiausių Senojo ir Naujojo Testamento pranašų Mozės ir šv. Jono Krikštytojo judesiai. Mozė vaizduojamas žengiantis iš gilumos (Senojo Testamento), šv. Jonas Krikštytojas – į gilumą (Naująjį Testamentą). Šv. Jonas Krikštytojas kreipiasi į sėdintįjį po medžiu, kviesdamas atgailai ir rodydamas į Išganytoją. Senojo ir Naujojo Testamento scenų parinkime ir jų išdėstyme akivaizdus paralelių principas. Kairėje pasakojimas prasideda Adomo ir Ievos nuodėmės, tapusios mirties priežastimi, scena, o dešinėje jis užbaigiamas Prisikėlusio Kristaus, suteikiančio amžinojo gyvenimo viltį, figūra. Nuo jų centro link vaizduojamas varinis žaltys, Mozės iškeltas ant T (tau) formos kryžiaus izraelitams apsaugoti nuo nuodingų gyvačių (kairėje) ir nukryžiuotas Jėzus, savo kančia ir mirtimi atpirkęs žmonių nuodėmes (dešinėje). Apie varinį žaltį susibūrę izraelitai, po kryžiumi vaizduojama Jėzaus Motina Marija, šv. Jonas Evangelistas ir dar dvi šventosios moterys. Nukryžiavimo scena išsiskiria stambesniu masteliu, jos reikšmę pabrėžia ir rodomasis šv. Jono Krikštytojo gestas. Kompozicijos viršutinėje dalyje, dangaus fone, vaizduojamos dar dvi scenos: kairėje – Mozė ant Sinajaus kalno, gaunantis akmenines plokštes su Dievo įsakymais, dešinėje – Jėzus, besimeldžiantis Alyvų kalne. Aprašė Dalia Tarandaitė |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Senojo ir Naujojo Testamento alegorija | daugiau informacijos...
|
Parodos
Informacija apie aprašą
Šaltinis | Lietuvos sakralinė dailė, T1: Tapyba, skulptūra, grafika. Parodos "Krikščionybė Lietuvos mene" katalogas. Sudarė Dalia Tarandaitė. Vilnius, 2003, poz. I. 16 |
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |