Kristus prie stulpo tarp cherubinų
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai | ||
Fondas | pagrindinis | ||
Eksponato tipas | statulėlė | ||
Sritys | vaizduojamoji dailė, religija | ||
Pirminės apskaitos numeris | LDKVR GEK 2070 | ||
Inventorinis numeris | LDKVR VR 1158 | ||
Matmenys | aukštis x plotis x gylis – 16 x 5 x 3,7 cm | ||
Medžiagos | bronza | ||
Atlikimo, pagaminimo technika | liejyba auksavimas | ||
Autentiškumas | originalas | ||
Autorius (-iai) | |||
Sukūrimo data | 1550 m. (?) | ||
Sukūrimo vieta | Venecija, Italija
| ||
Sukūrimo stilius ir periodas | renesansas (Europoje) |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | „Tuomet Pilotas ėmė ir nuplakdino Jėzų“ – tik tiek apie Kristaus nuplakimą Judėjos valdytojo Poncijaus Piloto pretorijuje parašyta Evangelijoje pagal Joną. Ne ką daugiau randame ir kitose Naujojo Testamento vietose. Tačiau šis Kristaus gyvenimo įvykis nuolatos sulaukdavo menininkų dėmesio. Neretai nuplakimo scenoje, be Kristaus, dar būdavo vaizduojami jį plakantys kareiviai arba soste sėdintis Poncijus Pilotas, tačiau dažnai Kristus matomas vienas. Muziejaus skulptūrėlė vaizduoja Kristų, stovintį prie lygios kolonos užlaužtomis už nugaros ir ties riešais surištomis rankomis. Persmelktą kančių kūną ties klubais dengia siauras raištis, vadinamas prezorijumu. Kristaus galva palenkta, o žvilgsnis nukreiptas į dangų. Kolonos viršuje puslankiu pavaizduotos penkios cherubinų galvos, sudarančios aureolę virš Kristaus galvos. Nedidelė skulptūrėlė greičiausiai buvo skirta edikulai iš prabangios medienos. Renesansinės skulptūrėlės autorystė priskiriama nežinomam Venecijos skulptoriui, kuris buvo artimas Jogailaičių dvare dirbusiam Džanmarijai Moskai (Gianmaria Mosca, 1495/1499–1574), vadintam Padujiečiu (Padovano). Spėjama, kad D. Moska gimė Paduvoje, ten pat 1507–1512 m. mokėsi. Jo kūriniai Italijoje minimi nuo 1516 m., kai jis dirbo Paduvos ir Venecijos krašte. 1529 m. Padujietis atvyko į Lenkiją. 1532 m. sukūrė medalius, vaizduojančius Lietuvos ir Lenkijos valdovus – Žygimantą Senąjį (1506–1548), Boną Sforcą (1494–1557) ir mažametį Žygimantą Augustą (1544/1548–1572). Lenkijoje ir Lietuvoje skulptorius labiausiai išgarsėjo kaip antkapinių paminklų meistras. Kūrė Žygimanto Augusto pirmosios žmonos Elžbietos Habsburgaitės (1526–1545) antkapį Vilniaus Šv. Onos ir Barboros bažnyčiai, 1552 m. pradėjo darbus prie Lenkijos karalienės ir Lietuvos didžiosios kunigaikštienės Barboros Radvilaitės (1522/1523–1551) antkapio. Manoma, kad Padujietis 1558 m. dirbo Vilniuje, čia sukūrė vyskupų Valerijono Protasevičiaus ir Povilo Alšėniškio antkapius. Atsižvelgiant į įvairias detales ir stilistinį panašumą, manoma, kad skulptūrėlės autorius buvo išprusęs kūrėjas, priklausęs D. Moskos ratui. Vertybės įsigijimą finansavo Lietuvos kultūros taryba |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Kristus prie stulpo tarp cherubinų | daugiau informacijos...
|
Informacija apie aprašą
Duomenis pateikė | Dalius Avižinis |