Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Sraigtasparnis Kamov Ka-26 | lietuvių kalba |
Helicopter Kamov Ka-26 | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Sraigtasparnis Kamov Ka-26 | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos aviacijos muziejus | ||
Fondas | pagrindinis | ||
Eksponato tipas | sraigtasparnis | ||
Sritys | technika | ||
Pirminės apskaitos numeris | LAM GEK 10975 | ||
Inventorinis numeris | LAM AT 218 | ||
Matmenys | ilgis (liemens - be sraigtų ir Pito vamzdelių) – 7750 mm plotis (be sraigtų) – 3640 mm aukštis – 4050 mm ilgis (gabaritai besisukant rotoriui) – 13000 mm | ||
Medžiagos | dažai metalas duraliuminis plastikas guma organinis stiklas dirbtinė oda | ||
Atlikimo, pagaminimo technika | pramoninė gamyba | ||
Autentiškumas | originalas | ||
Autorius (-iai) | |||
Sukūrimo data | 1972 m. | ||
Sukūrimo vieta | SSRS
| ||
Gamintojas (-jai) | Ulan Udės aviacijos gamykla | ||
Pagaminimo data | 1972 m. | ||
Pagaminimo vieta | SSRS
|
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Sraigtasparnis Ka-26 perduotas Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos vidaus reikalų ministerijos. Universalus, dvimotoris, dviejų sraigtų lengvasis sraigtasparnis suprojektuotas konstruktoriaus N. Kamovo konstravimo biure. LAM perduotas Ka-26 yra su krovinine-keleivine kabina. Eksponatas yra nudažytas tamsiai žalios spalvos dažais. Kabinos priekyje - dvi įžambios geltonos spalvos juostos, einančios per duris ir per kabinos apatinę dalį. Abiejose pusėse šalia durų yra priklijuoti juodos spalvos lipdukai su baltos spalvos užrašu „VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBA“. Centre yra Lietuvos valstybės herbas ir Lietuvos trispalvės vėliavos šonuose. Variklių žaliuzės - geltonos. Sraigtasparnio apačioje baltomis raidėmis yra užrašytas registracinis numeris „LY-HBQ“. Ant abiejų uodegos sijų iš šonų taip pat yra registracijos numeriai „LY-HBQ“. Posūkių vairų išorinėse pusėse yra balti Vyčio kryžiai ( KOP ženklas). Liemuo – modulinės konstrukcijos ir susideda iš pilotų kabinos, variklių ir reduktoriaus skyriaus bei dviejų uodegos sijų. Varikliai yra atskirose gondolose ant pilonų liemens šonuose. Sraigtų mentės, variklių dangčiai, gaubtai, kabinos grindys yra pagamintos iš kompozicinių medžiagų. Važiuoklė - keturių ratų, neįtraukiama, su laisvai besiorientuojančiais priekiniais ratais. Priekiniai ratai (300 x 125 mm dydžio) yra be protektoriaus, 595 x 185 mm dydžio galinių ratų padangos – su išilginiu protektoriumi. Pagrindinių atramų važiuoklės provėža – 2,42 m, priekinių atramų – 0,9 m. Važiuoklės bazė – 3,48 m. Pilotų kabinos priekyje yra skaidraus lenkto organinio stiklo langai. Šoninių durų langai išgaubti į išorę. Durys atsidaro nustumiant jas atgal. Kabinos priekyje, abiejose pusėse, yra išgaubti galino vaizdo veidrodėliai. Ant priekinių langų yra du langų valytuvai. Sraigtasparnio dešinėje pusėje, kabinos apačioje, yra Pito vamzdelis, paženklintas geltonom juostelėm. Abiejų pilotų durų stiklų tvirtinimo vietos užsandarintos skaidriu silikonu. Kabinoje yra du pilotų krėslai, aptraukti pilkos spalvos dirbtine oda. Sėdimoji dalis – iš pilkai rusvos spalvos sintetinio audinio (veliūro). Ant grindų, abiejose pusėse, po pilotų kojomis yra guminiai kilimėliai. Langų viršutiniuose kampuose yra snapeliai apsaugai nuo tiesioginių saulės spindulių. Kairiojo snapelio abiejose pusėse lipnia juosta yra priklijuoti du popieriaus lapai. Ant vieno lapo yra užrašas „SRAIGTASPARNIO KA26 PILOTAŽAS“, kitame – skaičių lentelės. Virš kairės pusės snapelio yra nepritvirtintas kompasas. Virš abiejų snapelių yra durų avarinio numetimo raudonos spalvos rankenos su baltu užrašu „СБРОС ДВЕРИ“ (rusų kalba). Kabinoje vyrauja pilka spalva: dalis ploto yra nudažyta, dalis - aptraukta pilkos spalvos dirbtine oda. Centrinėje pagrindinėje prietaisų lentoje, kairiajame viršutiniame kampe, yra priklijuotas baltas popieriaus lapelis, ant kurio juodomis raidėmis atspausdintas orlaivio registracinis numeris. Pirmasis Ka-26 prototipas pakilo 1965 m. rugpjūčio 18 d. (lakūnas-bandytojas V. Gromov). Iš viso buvo pagaminta 850 sraigtasparnių. Serijinė gamyba nutraukta 1977 metais. Tokio tipo sraigtasparniai buvo plačiai naudoti žemės ūkio darbams, krovinių bei žmonių pervežimui, gelbėjimo darbams. Eksponuojamas sraigtasparnis buvo naudotas „Aerofloto“ Lietuvos padalinyje, nuo 1999 m. birželio 4 d. iki 2004 jį naudojo Lietuvos Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos aviacijos muziejus |