Lėktuvas L-29
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Reaktyvinis mokomasis lėktuvas Aero L-29 „Delfin“ | lietuvių kalba |
Jet Training Plane Aero L-29 Delfin (“Dolphin”) | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Reaktyvinis mokomasis lėktuvas Aero L-29 „Delfin“ | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos aviacijos muziejus | ||||
Fondas | pagalbinis | ||||
Eksponato tipas | lėktuvas | ||||
Sritys | technika | ||||
Pirminės apskaitos numeris | LAM PM 273 | ||||
Inventorinis numeris | LAM pAT 16 | ||||
Matmenys | ilgis (liemens su stabilizatoriumi) – 10810 mm plotis (sparnų mojis) – 10290 mm aukštis – 3126 mm | ||||
Medžiagos | duraliuminis aliumininiai dažai stiklas guma | ||||
Atlikimo, pagaminimo technika | pramoninė gamyba | ||||
Autentiškumas | originalas | ||||
Autorius (-iai) | |||||
Sukūrimo data | 1965 m. | ||||
Sukūrimo vieta | Čekoslovakija
| ||||
Gamintojas (-jai) | „Aero Vodochody“ | ||||
Pagaminimo data | 1965 m. | ||||
Pagaminimo vieta | Čekoslovakija
|
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Dvivietis mokomasis - lavinimosi reaktyvinis lėktuvas, kurio serijinis numeris yra 591382, gautas iš KASP S. Dariaus ir S. Girėno aviacijos eskadrilės pagal 2000-10-30 perdavimo aktą. 2001-10-10/16 perdažytas muziejaus rėmėjų UAB „Helisota“. L-29 skirtas reaktyvinių lėktuvų pilotų ruošimui – skraidymams sudėtingomis meteosąlygomis, aukštajam pilotažui, imitacinėms šaudymo ir bombordavimo treniruotėms. Sklandmuo yra sukniedytas iš duraliuminio, kniedės - įleistomis galvutėmis (posūkio vairo kniedės iškilios). Liemuo – trijų atskiriamų dalių. Vidurinioji, kurioje yra ir pilotų kabina su katapultuojamomis sėdynėmis, pagaminta išvien su centroplanu. Galinė dalis, kurioje sumontuotas 2 laipsnių 30 minučių kampu žemyn pakreiptas reaktyvinis variklis M-701, pagaminta išvien su kyiliu. Šios dalies apačioje yra nuimamas panelis varikliui aptarnauti. Maždaug ties galinės dalies viduriu abiejose liemens šonuose sumontuoti oro stabdžiai. Vieno lonžerono tiesūs trapeciniai sparnai turi Faulerio konstrukcijos užsparnius. Uodega yra „T“ formos, stabilizatoriaus atakos kampas yra keičiamas priklausomai nuo užsparnių padėties. Nuimamų sparno konsolių skersinio „V“ kampas lygus + 3 laipsniams, po konsolėmis yra sumontuoti du pakabų laikikliai. Važiuoklė – trijų ratų, įtraukiama. Lėktuvas nudažytas aliuminio pudros dažais su raudonos spalvos elementais liemens priekyje, stabilizatoriaus aptako priekyje ir sparnų galuose. Ant abiejų kilio ir sparnų pusių yra raudonos penkiakampės žvaigždės, prieš kabiną abiejose liemens pusėse yra raudonas numeris „08“, o prieš variklio oro paėmimo angas – raudonos spalvos įspėjamosios juostelės. Abipus liemens, virš sparnų, yra žydros spalvos užrašai rusų kalba „ДОССАФ“, o kairėje liemens pusėje prieš kabiną ir ant kilio yra juodos spalvos dažais užrašyti serijiniai numeriai. Trumpa istorija: pirmą skrydį L-29 atliko 1959-04-05. 1962-74 m. buvo pagaminti 3665 serijiniai lėktuvai L-29 „Delfin“. L-29 buvo tiekiami Čekoslovakijos, SSRS (daugiau nei 2650 vnt.), kitų socialistinių ir „trečiojo pasaulio“ šalių KOP. Juos remontuodavo Panevėžio aviacinės technikos remonto gamykla. Du L-29 iki šiol naudojami ir Lietuvoje, Kėdainių SMC (2001 m.). |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Lėktuvas L-29 | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos aviacijos muziejus |