Sraigtasparnis Mil Mi-2T (lengvasis, transportinis)
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Audio and video information about the exhibit
Name | Language |
---|---|
Sraigtasparnis Mil Mi-2T | Lithuanian |
Helicopter Mil Mi-2T | English |
Name | Language |
---|---|
Sraigtasparnis Mil Mi-2T | Lithuanian Sign Language |
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Museum | Lithuanian Aviation Museum | ||
Fund | main | ||
Exhibit type | sraigtasparnis | ||
Field | technika, transportas | ||
Primary account number | LAM GEK 8988 | ||
Inventory number | LAM AT 179 | ||
Measurements | skersmuo (nešančiojo rotoriaus) – 14500 mm ilgis (sraigtasparnio be rotoriaus menčių) – 11940 mm aukštis – 3750 mm ilgis (besisukant rotoriui ir propeleriui) – 17420 mm | ||
Materials | dažai metalas guma organinis stiklas | ||
Manufacturing technique | pramoninė gamyba | ||
Authenticity | originalas | ||
Author(s) | |||
Date | 1967 m. | ||
Location | Lenkija
| ||
Producer(s) | WSK-Świdnik | ||
Production date | 1967-12-30 | ||
Location | Lenkija
|
Description
Exhibit description | Pradėtas eksploatuoti Lenkijos armijoje 1968-01-10. 1996-04-18 atskraidintas į KOP II-ąją bazę ir iškilmingai perduotas Lietuvai kartu su keturiais tokio pat tipo sraigtasparniais. Lietuvos KOP vado pavaduotojo ginkluotei ir technikai 1998-04-28 nurodymu Nr.17 I t perduotas Lietuvos aviacijos muziejui. Yra išskraidęs 2 208 val. 48 min. (Lietuvos KOP – 28 val. 32 min.). Sraigtasparnio sklandmens gamyklinis Nr. 510543117. Variklių gamykliniai Nr. 371614109 ir Nr. 371614133. Du turbininiai varikliai GTD-350 suka vieną trijų menčių sraigtą ir vieną dviejų menčių uodeginį kompensacinį sraigtą. Vieno variklio galingumas yra 400 AG. Sraigtasparnio konstrukcija yra metalinė. Liemuo yra pusiau kevalinės konstrukcijos, uodegos vamzdis yra pusiau kevalinės ir kevalinės konstrukcijos. Važiuoklė – triratė su hidrauliniais dujiniais amortizatoriais ir diskiniais ratų stabdžiais. Pagrindinis kuro bakas yra įtaisytas sraigtasparnio apačioje. Bakas – guminis, talpa 600 dcm³. Du papildomi kuro bakai, kurių talpa po 238 dcm³, yra prikabinami liemens šonuose. Sraigtasparnis yra nudažytas slepiamų spalvų dėmėmis (pilkos, tamsiai pilkos, gelsvos, žalsvai melsvos, tamsiai žalios). Ant kairiojo borto iš kairės į dešinę yra šie ženklai ir užrašai: skaičius „06“ (geltonos spalvos juodai apvedžiotas), tigro galvos atvaizdas, Lietuvos KOP ženklas (Vyčio kryžius – baltas, apvedžiotas juodais kontūrais), Lietuvos valstybės vėliava, užrašas anglų kalba „LITHUANIAN AIR FORCE“, sraigtasparnio gamyklinis numeris „510543117“. Ant dešiniojo borto iš kairės į dešinę užrašytas gamyklinis numeris „510543117“, Lietuvos valstybės vėliava, užrašas anglų kalba „LITHUANIAN AIR FORCE“, Lietuvos KOP ženklas, skaičius „06“ (geltonos spalvos juodai apvedžiotas). Ant sraigtasparnio yra smulkūs eksploataciniai užrašai lenkų kalba. |
Other titles
Main title
Title | Language | Type | Date | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Sraigtasparnis Mil Mi-2T (lengvasis, transportinis) | more information...
|
Author's rights of the exhibit
Owner of author’s rights | Lietuvos aviacijos muziejus |