Lėktuvas L-29
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Audio and video information about the exhibit
Name | Language |
---|---|
Reaktyvinis mokomasis lėktuvas Aero L-29 „Delfin“ | Lithuanian |
Jet Training Plane Aero L-29 Delfin (“Dolphin”) | English |
Name | Language |
---|---|
Reaktyvinis mokomasis lėktuvas Aero L-29 „Delfin“ | Lithuanian Sign Language |
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Museum | Lithuanian Aviation Museum | ||||
Fund | auxiliary | ||||
Exhibit type | lėktuvas | ||||
Field | technika | ||||
Primary account number | LAM PM 273 | ||||
Inventory number | LAM pAT 16 | ||||
Measurements | ilgis (liemens su stabilizatoriumi) – 10810 mm plotis (sparnų mojis) – 10290 mm aukštis – 3126 mm | ||||
Materials | duraliuminis aliumininiai dažai stiklas guma | ||||
Manufacturing technique | pramoninė gamyba | ||||
Authenticity | originalas | ||||
Author(s) | |||||
Date | 1965 m. | ||||
Location | Čekoslovakija
| ||||
Producer(s) | „Aero Vodochody“ | ||||
Production date | 1965 m. | ||||
Location | Čekoslovakija
|
Description
Exhibit description | Dvivietis mokomasis - lavinimosi reaktyvinis lėktuvas, kurio serijinis numeris yra 591382, gautas iš KASP S. Dariaus ir S. Girėno aviacijos eskadrilės pagal 2000-10-30 perdavimo aktą. 2001-10-10/16 perdažytas muziejaus rėmėjų UAB „Helisota“. L-29 skirtas reaktyvinių lėktuvų pilotų ruošimui – skraidymams sudėtingomis meteosąlygomis, aukštajam pilotažui, imitacinėms šaudymo ir bombordavimo treniruotėms. Sklandmuo yra sukniedytas iš duraliuminio, kniedės - įleistomis galvutėmis (posūkio vairo kniedės iškilios). Liemuo – trijų atskiriamų dalių. Vidurinioji, kurioje yra ir pilotų kabina su katapultuojamomis sėdynėmis, pagaminta išvien su centroplanu. Galinė dalis, kurioje sumontuotas 2 laipsnių 30 minučių kampu žemyn pakreiptas reaktyvinis variklis M-701, pagaminta išvien su kyiliu. Šios dalies apačioje yra nuimamas panelis varikliui aptarnauti. Maždaug ties galinės dalies viduriu abiejose liemens šonuose sumontuoti oro stabdžiai. Vieno lonžerono tiesūs trapeciniai sparnai turi Faulerio konstrukcijos užsparnius. Uodega yra „T“ formos, stabilizatoriaus atakos kampas yra keičiamas priklausomai nuo užsparnių padėties. Nuimamų sparno konsolių skersinio „V“ kampas lygus + 3 laipsniams, po konsolėmis yra sumontuoti du pakabų laikikliai. Važiuoklė – trijų ratų, įtraukiama. Lėktuvas nudažytas aliuminio pudros dažais su raudonos spalvos elementais liemens priekyje, stabilizatoriaus aptako priekyje ir sparnų galuose. Ant abiejų kilio ir sparnų pusių yra raudonos penkiakampės žvaigždės, prieš kabiną abiejose liemens pusėse yra raudonas numeris „08“, o prieš variklio oro paėmimo angas – raudonos spalvos įspėjamosios juostelės. Abipus liemens, virš sparnų, yra žydros spalvos užrašai rusų kalba „ДОССАФ“, o kairėje liemens pusėje prieš kabiną ir ant kilio yra juodos spalvos dažais užrašyti serijiniai numeriai. Trumpa istorija: pirmą skrydį L-29 atliko 1959-04-05. 1962-74 m. buvo pagaminti 3665 serijiniai lėktuvai L-29 „Delfin“. L-29 buvo tiekiami Čekoslovakijos, SSRS (daugiau nei 2650 vnt.), kitų socialistinių ir „trečiojo pasaulio“ šalių KOP. Juos remontuodavo Panevėžio aviacinės technikos remonto gamykla. Du L-29 iki šiol naudojami ir Lietuvoje, Kėdainių SMC (2001 m.). |
Other titles
Main title
Title | Language | Type | Date | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Lėktuvas L-29 | more information...
|
Author's rights of the exhibit
Owner of author’s rights | Lietuvos aviacijos muziejus |