Antanina Dambrauskaitė

Vardas Antanina
Pavardė Dambrauskaitė
Profesija dainininkas
Gimimo data 1905 m.

Išsami biografija

„1925–1929 m. dainuoti mokėsi Klaipėdos muzikos mokykloje (M. Čerkaskajos mokinė), 1929–1930 m. Kauno muzikos mokykloje (pas V. Grigaitienę). Klaipėdos lietuvių operoje dainavo M. Petrausko operoje „Birutė“ ir C. Gounod „Faustas“. 1929 m. debiutavo Valstybės operoje; 1929–1944 m. solistė. 1933 m. vasarą tobulinosi Šv. Cecilijos akademijoje Romoje. 1934 m. dainavo radijo koncertuose Prahoje, Vienoje, Budapešte, Liepojoje. 1935–1936 m. koncertavo Rygoje, Taline. Svarbiausi operų vaidmenys: Dona Elvira (W. A. Mozarto „Don Žuanas“), Dezdemona (G. Verdi „Otelas“), Margarita (C. Gounod „Faustas“), Elizabetė (R. Wagnerio „Tanhoizeris“), Tatjana (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“), Čio Čio San, Mimi (G. Puccini „Madam Baterflai“, „Bohema“), Marženka (B. Smetanos „Parduotoji nuotaka“), Tamara (A. Rubinšteino „Demonas“), Sofija (J. Karnavičiaus „Radvila Perkūnas“), Eglė (M. Petrausko ir J. Dambrausko „Eglė“), Danutė (S. Šimkaus „Pagirėnai“). 1944 m. pasitraukė į Vokietiją, koncertavo lietuvių stovyklose ir kitur. 1947 m. Augsburge atliko pagrindinius vaidmenis G. Puccini operoje „Madam Baterflai“ ir B. Smetanos „Parduotoji nuotaka“, vėliau dainavo per Miuncheno radiją (lietuviškai). 1949 m. su A. Kalvaityte, S. Baru, I. Nauragiu, V. Jakubėnu koncertavo Anglijoje. 1949 m. atvyko į Jungtines Amerikos Valstijas, koncertavo lietuvių kolonijose, vėliau apsigyveno Majamyje. 1948 m. Miunchene išleista knyga „Antanina Dambrauskaitė. Operos dainininkės meno kelias“.“ (Juodpusis V., Visuotinė lietuvių enciklopedija, sud. A. Žilius, Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, 2003, t. 4, p. 438).