Knyga. Orfėjaus medis: eilėraščiai
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Maironio lietuvių literatūros muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Maironio lietuvių literatūros muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Maironio lietuvių literatūros muziejus | ||
Fondas | pagrindinis | ||
Eksponato tipas | knyga (leidinys, spaudinys) | ||
Sritys | spaudiniai | ||
Pirminės apskaitos numeris | MLLM BBR GEK 2013 | ||
Inventorinis numeris | MLLM MB 2027 | ||
Matmenys | ilgis x plotis – 21,6 x 17,8 cm | ||
Medžiagos | spaudos popierius | ||
Atlikimo, pagaminimo technika | antspaudavimas spauda rašymas | ||
Autentiškumas | originalas | ||
Autorius (-iai) | Kazys Janulis | ||
Sukūrimo vieta | Čikaga, JAV
| ||
Pagaminimo data | 1953 m. |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Titulinis lapas: knygos pavadinimas, žanras, autoriaus slapyvardis. Antroje lapo pusėje nurodyta knygos dailininkas, leidėjas, leidykla, egzempliorių skaičius, spaustuvė, leidimo metai ir vieta.
Knygos sandara: p. 9-63 Pirmoji dalis „Orifėjaus medis“, joje yra 4 skyriai: „Žuvę namai“, „Džiaugsmo laidotuvės“, „Konkvistadoro sugrįžimas“, „Išsivadavimo naktis“; p. 69-123 Antroji dalis „Infereno“, joje yra 3 skyriai: „Princas XVIII amžiuje“, „Mirusieji angelai“, „Odisėjas pas Feakus“; p. 124-127 turinys.
Turinio anotacija: Antrasis A. Nykos-Nyliūno eilėraščių rinkinys. „<...> vaikystės tema nepaprastu atkaklumu kartojama ir ką tik išėjusiame iš spaudos antrame Nykos-Niliūno eilėraščių rinkiny – Orfėjaus medyje. Pažymėtina tačiau, kad dabar šitas motyvas teikia poetui daugiau paguodos, ir kartais net atrodo, kad toji kelionė, atlikta prarasto laiko beieškant, gali atnešti jam kone visišką ramybę („Dainelė“, p. 53). Ta tema rašytų eilėraščių pati konstrukcija ir pats pasisakymo būdas šiuo kartu jau rodo lengvą posūkį į paprastumą, į klasiškesnes formas, iš dalies atsisakant nuo buvusių neoromantizmo ir ekspresionizmo žymių. Tačiau keliuose Orfėjaus medžio didesnės apimties eilėraščiuose, kur Nyka-Niliūnas atsistoja akis į akį su žmogaus egzistencijos ir mirties problemom, pesimizmas vėl suskamba visu stiprumu. <...> Kas daugiausia nustebino mus antroje Nykos-Niliūno knygoje – tai protrūkis vadinamojo estetizmo ar net kone klasicizmo kryptimi, kas būtų buvę visai neįtikima, jei anksčiau nebūtume skaitę kelių tos rūšies eilėraščių, paskelbtų periodinėj spaudoj. <..> randame nemaža eilėraščių, kuriuose autoriaus asmuo visiškai dingsta arba pasitraukia į antrąjį planą: poetas surado naują temų ratą ir naują jų traktavimo būdą, žymia dalimi atsisakydamas nuo kankinančios autoanalizės, naudodamas šviesesnę spalvinę gamą, kuriam laikui užmiršęs „baisųjį pasaulį“. <...>“ (Radauskas, Henrikas. Apie kūrybą ir save / recenzijos ir straipsniai / Henrikas Radauskas atsiminimuose ir kritikoje. – Vilnius: Baltos lankos, 1994. Prieiga per internetą: http://www.tekstai.lt/buvo/tekstai/zeminink/radausk2.htm). |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Knyga. Orfėjaus medis: eilėraščiai | daugiau informacijos...
|
Leidinio / dokumento / spaudinio informacija
Įrašų, ženklų, signatūrų informacija
Transkripcija | Signatūros tipas | Įrašo autorius | Vieta | Įrašo data | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EX LIBRIS BB BERNARDAS BRAZDŽIONIS | antspaudas | antraštiniame lape | daugiau informacijos...
| ||||||||||
Kun. P. Celiešius | autografas | Petras Celiešius | priešantraštiniame lape | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Maironio lietuvių literatūros muziejus |