Senojo Vilniaus panorama. X
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos nacionalinis dailės muziejus | ||
Fondas | pagrindinis | ||
Eksponato tipas | estampas | ||
Sritys | menas, profesionalioji dailė (grafika) | ||
Pirminės apskaitos numeris | LNDM ED 182372 | ||
Inventorinis numeris | LNDM G 31116 | ||
Matmenys | aukštis (lakštas) – 60 cm plotis (lakštas) – 84 cm aukštis (vaizdas) – 48,5 cm plotis (vaizdas) – 64 cm | ||
Medžiagos | popierius | ||
Atlikimo, pagaminimo technika | ofortas | ||
Autentiškumas | originalas | ||
Autorius (-iai) | |||
Sukūrimo data | 1977 m. | ||
Sukūrimo vieta | Vilnius, Vilniaus apskr., Lietuva
| ||
Sukūrimo stilius ir periodas | realizmas |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Aštuntojo dešimtmečio Leono Lagausko kūryba išsiskiria dideliu pakilimu ir neeiliniu produktyvumu. Įsitraukęs į pedagoginę veiklą, kartu su studentais jis daug laiko praleisdavo Vilniaus apylinkėse, piešdamas patikusius motyvus. Per aštuonerius metus (1971–1979) Lagausko plėtotas sumanymas virto penkiolikos estampų ciklu „Senojo Vilniaus panoramos“. Menininkas savitai pamatė vaizdingą miesto apylinkių ir atskirų architektūros ansamblių grožį, harmoningą įvairių istorinių stilių jungtį. Su šiuo ciklu sietini ir dailininko kūrybinio braižo pokyčiai. Nuo priartinto stambiaplanio vaizdo pereita prie plačių daugiaplanių panoraminių kompozicijų. Jas vienija žiūrėjimo iš viršaus taškas ir laisva, meistriška raižysena. Dailininkas, lyg užburtas Vilniaus grožio, mėgaudamasis dalijasi juo su žiūrovu. Matome ne tikslų, o improvizuotą, tačiau įtikinamai realų vaizdą, kupiną smulkiausių, kone juvelyrinių detalių. Jos, reikšmingos savaime, neardo meninio vaizdo visumos, o lyg senovės meistrų graviūrose susilieja į darnų vientisą meninį audinį. Dėmesį prikausto ne tik barokinės architektūros grožis, bet ir vešli, įvairi, gyvybingai tarpstanti augmenija. Kartais, lyg norėdamas suteikti senojo miesto vaizdams dabarties pulso, dailininkas į kompozicijas įterpia stafažines figūrėles ar šiuolaikinės buities detales (automobilius, mamas su kūdikių vežimėliais, klajojančius įsimylėjėlius ar dailininką su molbertu). Ne visur jos organiškai įsilieja į visumą, tačiau akivaizdžiai iliustruoja dailininko humoro jausmą ir norą papokštauti. Kartais, kaip šioje kompozicijoje, sukuriamos ištisos siužetinės scenos iš Vilniaus senamiesčio gyventojų kasdienybės, su pravertais langais ir iškirsta siena, atveriančia dailininko studiją su apnuogintomis pozuotojomis. Aprašė Regina Urbonienė |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Senojo Vilniaus panorama. X | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |