Zuzana ir seniai
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Zuzana ir seniai | lietuvių kalba |
Susanna and the Elders | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Zuzana ir seniai | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato senas.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
Fondas | pagrindinis |
Eksponato tipas | paveikslas |
Sritys | dailė |
Inventorinis numeris | ČDM Mt 1589 |
Matmenys | aukštis – 51 cm plotis – 39 cm |
Medžiagos | skarda |
Atlikimo, pagaminimo technika | aliejinė tapyba |
Autentiškumas | originalas |
Autorius (-iai) | |
Sukūrimo data | 1606–1616 m. |
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Italų tapytojas ir grafikas Džiuzepė Čezaris – vienas žymiausių XVI a. pab. -– XVII amžiaus Romos dailininkų. Jį mėgo ir samdė dauguma Bažnyčios aukštųjų hierarchų. Apie 1592 metus jis tapo pagrindiniu popiežiaus Klemenso VIII dailininku. Už darbus, sukurtus įvairioms Romos bažnyčioms, Džiuzepei Čezariui buvo suteiktas Kristaus Kavalieriaus titulas. 1599 metais šis dailininkas tapo ilgamečiu Šventojo Luko akademijos prezidentu. Būtent jo populiarioje klestinčioje dirbtuvėje savo mokslus pradėjo garsusis dailės novatorius Karavadžas [Caravaggio]. Sakoma, kad Čezaris, dažniau vadinamas Kavaljeriu d‘Arpinu, buvo vienas iš tų menininkų, kurie Romoje išpopuliarino nedidelio formato paveikslus, tapytus ant vario ir medžio lentos.
Paveikslas „Zuzana ir seniai“ nutapytas dailininko dirbtuvėje, greičiausiai vieno iš jo mokinių. Jame įamžinta Senojo Testamento istorija. Vieno pasiturinčio vyro žmoną Zuzaną, besimaudančią sode, pamatė du seniai ir ėmė ją persekioti. Išgirdę Zuzanos šauksmą, subėgo žmonės. Norėdami išvengti bausmės, seniai apšmeižė Zuzaną, kad užklupo ją mylimojo glėbyje. Už ištikimybės sulaužymą Zuzana buvo pasmerkta mirti, bet ją išgelbėjo jaunuolis, vardu Danielius, kuris išaiškino senių nusikaltimą.
Žinoma tokio pat dydžio artima kompozicija Sienos nacionalinėje Pinakotekoje. Mūsų paveikslas skiriasi tik kai kuriomis detalėmis – Zuzanos figūra Sienos variante pridengta permatomu audiniu, pas mus – apnuoginta. Nėra ir ąsočio pirmame plane dešinėje, medžio kamieno prie senių figūrų. Mūsų paveikslas kiek prastesnės kokybės, ir tai neleidžia priskirti darbo pačiam autoriui. Jis priklauso jo garsiosios dirbtuvės pakartojimams. Senojoje literatūroje aptinkama užuominų į šios kompozicijos variantų, nutapytų ant vario plokštės, egzistavimą. Vienas jų XVIII a. buvo Orleano hercogo rinkiniuose Paryžiuje, 1792 m. atvežtas į Angliją ir parduotas. Kitas 1677 m. buvo Massimo rūmuose Romoje. Šių kompozicijų vieta nežinoma. Tad galime spėti, kad viena jų galėjo patekti į barono von der Roppo rinkinius. Sienos kompozicijos data – apie 1606 m. Panašiam laikotarpiui priklauso ir mūsų paveikslas, nutapytas dailininko dirbtuvėje. |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Zuzana ir seniai | daugiau informacijos...
|
Istorijos, kultūros, dailės informacija
Siužetas | Biblinė scena: vieno pasiturinčio vyro žmoną Zuzaną, besimaudančią sode, pamatė du seniai ir ėmė ją persekioti. Išgirdę Zuzanos šauksmą, subėgo žmonės. Norėdami išvengti bausmės, seniai apšmeižė Zuzaną, kad užklupo ją mylimojo glėbyje. Už ištikimybės sulaužymą Zuzana buvo pasmerkta mirti, bet ją išgelbėjo jaunuolis, vardu Danielius. Pasivedęs šalin vieną senių, paklausė, po kokiu medžiu jie užklupo Zuzaną, paskui to paties paklausė kito senio. Vienas jų nurodė vieną medį, kitas – kitą. Apgaulė išaiškėjo, Zuzana buvo išteisinta, o nedori seniai nubausti.
|
Informacija apie aprašą
Duomenis pateikė | Rasa Elena Kisielis |