Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ

Make a reservation for a visit
Order a digital image of high quality
Museum Lithuanian Aviation Museum
Fund main
Exhibit type sraigtasparnis 
Field technika
Primary account number LAM GEK 10975
Inventory number LAM AT 218
Measurements ilgis (liemens - be sraigtų ir Pito vamzdelių) – 7750 mm
plotis (be sraigtų) – 3640 mm
aukštis – 4050 mm
ilgis (gabaritai besisukant rotoriui) – 13000 mm
Materials dažai  metalas  duraliuminis  plastikas  guma  organinis stiklas  dirbtinė oda 
Manufacturing technique pramoninė gamyba 
Authenticity originalas 
Author(s)
Date 1972 m.
Location SSRS
Producer(s)
Ulan Udės aviacijos gamykla
Production date 1972 m.
Location SSRS
More information

Description

Exhibit description

Sraigtasparnis Ka-26 perduotas Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos vidaus reikalų ministerijos. Universalus, dvimotoris, dviejų sraigtų lengvasis sraigtasparnis suprojektuotas konstruktoriaus N. Kamovo konstravimo biure. LAM perduotas Ka-26 yra su krovinine-keleivine kabina. Eksponatas yra nudažytas tamsiai žalios spalvos dažais. Kabinos priekyje - dvi įžambios geltonos spalvos juostos, einančios per duris ir per kabinos apatinę dalį. Abiejose pusėse šalia durų yra priklijuoti juodos spalvos lipdukai su baltos spalvos užrašu „VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBA“. Centre yra Lietuvos valstybės herbas ir Lietuvos trispalvės vėliavos šonuose. Variklių žaliuzės - geltonos. Sraigtasparnio apačioje baltomis raidėmis yra užrašytas registracinis numeris „LY-HBQ“. Ant abiejų uodegos sijų iš šonų taip pat yra registracijos numeriai „LY-HBQ“. Posūkių vairų išorinėse pusėse yra balti Vyčio kryžiai ( KOP ženklas). Liemuo – modulinės konstrukcijos ir susideda iš pilotų kabinos, variklių ir reduktoriaus skyriaus bei dviejų uodegos sijų. Varikliai yra atskirose gondolose ant pilonų liemens šonuose. Sraigtų mentės, variklių dangčiai, gaubtai, kabinos grindys yra pagamintos iš kompozicinių medžiagų. Važiuoklė - keturių ratų, neįtraukiama, su laisvai besiorientuojančiais priekiniais ratais. Priekiniai ratai (300 x 125 mm dydžio) yra be protektoriaus, 595 x 185 mm dydžio galinių ratų padangos – su išilginiu protektoriumi. Pagrindinių atramų važiuoklės provėža – 2,42 m, priekinių atramų – 0,9 m. Važiuoklės bazė – 3,48 m. Pilotų kabinos priekyje yra skaidraus lenkto organinio stiklo langai. Šoninių durų langai išgaubti į išorę. Durys atsidaro nustumiant jas atgal. Kabinos priekyje, abiejose pusėse, yra išgaubti galino vaizdo veidrodėliai. Ant priekinių langų yra du langų valytuvai. Sraigtasparnio dešinėje pusėje, kabinos apačioje, yra Pito vamzdelis, paženklintas geltonom juostelėm. Abiejų pilotų durų stiklų tvirtinimo vietos užsandarintos skaidriu silikonu. Kabinoje yra du pilotų krėslai, aptraukti pilkos spalvos dirbtine oda. Sėdimoji dalis – iš pilkai rusvos spalvos sintetinio audinio (veliūro). Ant grindų, abiejose pusėse, po pilotų kojomis yra guminiai kilimėliai. Langų viršutiniuose kampuose yra snapeliai apsaugai nuo tiesioginių saulės spindulių. Kairiojo snapelio abiejose pusėse lipnia juosta yra priklijuoti du popieriaus lapai. Ant vieno lapo yra užrašas „SRAIGTASPARNIO KA26 PILOTAŽAS“, kitame – skaičių lentelės. Virš kairės pusės snapelio yra nepritvirtintas kompasas. Virš abiejų snapelių yra durų avarinio numetimo raudonos spalvos rankenos su baltu užrašu „СБРОС ДВЕРИ“ (rusų kalba).  Kabinoje vyrauja pilka spalva: dalis ploto yra nudažyta, dalis - aptraukta pilkos spalvos dirbtine oda. Centrinėje pagrindinėje prietaisų lentoje, kairiajame viršutiniame kampe, yra priklijuotas baltas popieriaus lapelis, ant kurio juodomis raidėmis atspausdintas orlaivio registracinis numeris.
Sraigtasparnio valdymo sistema yra dubliuota. Pėdalų padėtys gali būti perstatomos priklausomai nuo pilotų ūgio. Prietaisų lentos išdėstytos puslankiu nuo viršaus iki pat grindų, jos yra nudažytos pilka spalva. Viršuje prietaisų lentos plastikinis snapelis aptrauktas juoda dirbtine oda. Virš prietaisų lentos yra ventiliatorius su guminėmis juodos spalvos ovalo formos mentėmis. Už pilotų sėdynių yra įrangos skyriai.
Keleivinės kabinos šonuose yra šešios atlenkiamos kėdės. Abiejose pusėse išilgai sienų pritvirtinti siauri paminkštinti atlošai, aptraukti dirbtine tamsiai pilkos spalvos oda. Kabinoje yra keturi į išorę išgaubti plastiko langai. Galiniai langai – slankiojantys. Kabinos sienos padengtos pilkos spalvos minkšta plastikine danga, kuri yra ir garso izoliacija. Sienos kairėje pusėje lipnia skaidria juosta yra prilipdytas balto laminuoto popieriaus lapas, kuriame yra iliustracija su sraigtasparniu ir pažymėta pavojinga zona aplink jį. Viršuje užrašas „SRAIGTASPARNIAI SU DVIGUBU NEŠANČIUOJU SRAIGTU“. Kabinos priekyje, dešinėje, nišoje yra radijo ryšio mazgas. Priekinėje sienoje ir lubose yra salono apšvietimo lempos. Lubos aptrauktos pilkšvos spalvos dirbtine oda. Po ja – minkšta sintetinė danga. Priekinėje lubų dalyje yra pilkos spalvos dangtis, dengiantis reduktoriaus apatinę dalį. Grindų centre – uždaras liukas. Išilgai grindų yra  guminis kilimėlis. ¾ viršutinės kabinos sienų dalies yra padengti pilkos spalvos plastikine minkšta danga su garso izoliacija.
Dvigubos durys kabinos gale atsidaro į abu šonus. Durų viršutiniuose kampuose yra fiksatoriai-ribotuvai, nustatantys atidarytų durų padėtį.
Jėgainė – du stūmokliniai žvaigždiniai 9 cilindrų oru aušinami varikliai M-14V26, kuriuos sukūrė konstruktorius I. Vedenejev.  Darbinis variklio tūris – 10,16 litrų, kiekvienas variklis gali generuoti 325 AG galingumą. Abiejų variklių galia perduodama į vieną bendrą reduktorių „R-26“ ir per jį – abiems sraigtams. Apatinis sraigtas sukasi pagal laikrodžio rodyklę. Sraigtasparnis turi du trijų menčių trapecijos formos vienodų diametrų sraigtus, vienoje ašyje besisukančius priešingomis kryptimis. Mentės yra pagamintos iš stiklaplasčio. Menčių apatinė dalis yra nudažyta juodai, viršus – baltas, galai – geltoni. Sraigto mentės turi skystinę priešapledėjimo sistemą. Techniniai duomenys: didžiausia pakilimo masė – 3250 kg, keleivių skaičius – 7, didžiausias skrydžio aukštis – 4000 m, didžiausias greitis – 160 km/h, sraigtų skersmuo – 13 m, kuro sąnaudos valandai, skrendant 115km/h greičiu – 100 l, ilgis kabinoje – 1,84 m, plotis kabinoje – 1,28 m, aukštis – 1,4 m, durų angos išmatavimai – 1,25 x 1,4 m.

Pirmasis Ka-26 prototipas pakilo 1965 m. rugpjūčio 18 d. (lakūnas-bandytojas V. Gromov). Iš viso buvo pagaminta 850 sraigtasparnių. Serijinė gamyba nutraukta 1977 metais. Tokio tipo sraigtasparniai buvo plačiai naudoti žemės ūkio darbams, krovinių bei žmonių pervežimui, gelbėjimo darbams. Eksponuojamas sraigtasparnis buvo naudotas „Aerofloto“ Lietuvos padalinyje, nuo 1999 m. birželio 4 d. iki 2004 jį naudojo Lietuvos Valstybės sienos apsaugos tarnyba

Other titles

Main title

Title Language Type Date  
Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ more information...

Author's rights of the exhibit

Owner of author’s rights Lietuvos aviacijos muziejus