Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Audio and video information about the exhibit
Name | Language |
---|---|
Sraigtasparnis Kamov Ka-26 | Lithuanian |
Helicopter Kamov Ka-26 | English |
Name | Language |
---|---|
Sraigtasparnis Kamov Ka-26 | Lithuanian Sign Language |
The digital content published on the LIMIS portal could be used on commercial and non-commercial purposes. When using digital content, you must specify the following: author; the name of the exhibit; primary account number or inventory number; the museum which has the exhibit; link to the exhibit in senas.limis.lt. In the event that the author is unknown or anonymous, it must be indicated that the author is unknown or anonymous. If the photo of the exhibit is created by the photographer, the photographer's name and surname must be specified.
Lithuanian Aviation Museum the provided information is only for reading and watching purposes.
It is not allowed to reuse, distribute or in any other way use website content Lithuanian Aviation Museum without written, prior agreement of the museum. To get the permission please send requests to aviacijos.muziejus@gmail.com.
All document copies and (or) programs must have the copyright symbol © and the registered trademark symbol ® that are not to be removed.
The website is formatted and designed by JSC Nortal, JSC Alna Software, JSC Asseco Lithuania and Lithuanian art museum. Copying or imitating design elements on other websites is strictly forbidden.
Museum | Lithuanian Aviation Museum | ||
Fund | main | ||
Exhibit type | sraigtasparnis | ||
Field | technika | ||
Primary account number | LAM GEK 10975 | ||
Inventory number | LAM AT 218 | ||
Measurements | ilgis (liemens - be sraigtų ir Pito vamzdelių) – 7750 mm plotis (be sraigtų) – 3640 mm aukštis – 4050 mm ilgis (gabaritai besisukant rotoriui) – 13000 mm | ||
Materials | dažai metalas duraliuminis plastikas guma organinis stiklas dirbtinė oda | ||
Manufacturing technique | pramoninė gamyba | ||
Authenticity | originalas | ||
Author(s) | |||
Date | 1972 m. | ||
Location | SSRS
| ||
Producer(s) | Ulan Udės aviacijos gamykla | ||
Production date | 1972 m. | ||
Location | SSRS
|
Description
Exhibit description | Sraigtasparnis Ka-26 perduotas Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos vidaus reikalų ministerijos. Universalus, dvimotoris, dviejų sraigtų lengvasis sraigtasparnis suprojektuotas konstruktoriaus N. Kamovo konstravimo biure. LAM perduotas Ka-26 yra su krovinine-keleivine kabina. Eksponatas yra nudažytas tamsiai žalios spalvos dažais. Kabinos priekyje - dvi įžambios geltonos spalvos juostos, einančios per duris ir per kabinos apatinę dalį. Abiejose pusėse šalia durų yra priklijuoti juodos spalvos lipdukai su baltos spalvos užrašu „VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBA“. Centre yra Lietuvos valstybės herbas ir Lietuvos trispalvės vėliavos šonuose. Variklių žaliuzės - geltonos. Sraigtasparnio apačioje baltomis raidėmis yra užrašytas registracinis numeris „LY-HBQ“. Ant abiejų uodegos sijų iš šonų taip pat yra registracijos numeriai „LY-HBQ“. Posūkių vairų išorinėse pusėse yra balti Vyčio kryžiai ( KOP ženklas). Liemuo – modulinės konstrukcijos ir susideda iš pilotų kabinos, variklių ir reduktoriaus skyriaus bei dviejų uodegos sijų. Varikliai yra atskirose gondolose ant pilonų liemens šonuose. Sraigtų mentės, variklių dangčiai, gaubtai, kabinos grindys yra pagamintos iš kompozicinių medžiagų. Važiuoklė - keturių ratų, neįtraukiama, su laisvai besiorientuojančiais priekiniais ratais. Priekiniai ratai (300 x 125 mm dydžio) yra be protektoriaus, 595 x 185 mm dydžio galinių ratų padangos – su išilginiu protektoriumi. Pagrindinių atramų važiuoklės provėža – 2,42 m, priekinių atramų – 0,9 m. Važiuoklės bazė – 3,48 m. Pilotų kabinos priekyje yra skaidraus lenkto organinio stiklo langai. Šoninių durų langai išgaubti į išorę. Durys atsidaro nustumiant jas atgal. Kabinos priekyje, abiejose pusėse, yra išgaubti galino vaizdo veidrodėliai. Ant priekinių langų yra du langų valytuvai. Sraigtasparnio dešinėje pusėje, kabinos apačioje, yra Pito vamzdelis, paženklintas geltonom juostelėm. Abiejų pilotų durų stiklų tvirtinimo vietos užsandarintos skaidriu silikonu. Kabinoje yra du pilotų krėslai, aptraukti pilkos spalvos dirbtine oda. Sėdimoji dalis – iš pilkai rusvos spalvos sintetinio audinio (veliūro). Ant grindų, abiejose pusėse, po pilotų kojomis yra guminiai kilimėliai. Langų viršutiniuose kampuose yra snapeliai apsaugai nuo tiesioginių saulės spindulių. Kairiojo snapelio abiejose pusėse lipnia juosta yra priklijuoti du popieriaus lapai. Ant vieno lapo yra užrašas „SRAIGTASPARNIO KA26 PILOTAŽAS“, kitame – skaičių lentelės. Virš kairės pusės snapelio yra nepritvirtintas kompasas. Virš abiejų snapelių yra durų avarinio numetimo raudonos spalvos rankenos su baltu užrašu „СБРОС ДВЕРИ“ (rusų kalba). Kabinoje vyrauja pilka spalva: dalis ploto yra nudažyta, dalis - aptraukta pilkos spalvos dirbtine oda. Centrinėje pagrindinėje prietaisų lentoje, kairiajame viršutiniame kampe, yra priklijuotas baltas popieriaus lapelis, ant kurio juodomis raidėmis atspausdintas orlaivio registracinis numeris. Pirmasis Ka-26 prototipas pakilo 1965 m. rugpjūčio 18 d. (lakūnas-bandytojas V. Gromov). Iš viso buvo pagaminta 850 sraigtasparnių. Serijinė gamyba nutraukta 1977 metais. Tokio tipo sraigtasparniai buvo plačiai naudoti žemės ūkio darbams, krovinių bei žmonių pervežimui, gelbėjimo darbams. Eksponuojamas sraigtasparnis buvo naudotas „Aerofloto“ Lietuvos padalinyje, nuo 1999 m. birželio 4 d. iki 2004 jį naudojo Lietuvos Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
Other titles
Main title
Title | Language | Type | Date | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Sraigtasparnis Ka-26, serijos Nr. 7202603, borto Nr. LY-HBQ | more information...
|
Author's rights of the exhibit
Owner of author’s rights | Lietuvos aviacijos muziejus |